5 lipca 2016

Ciasto marchewkowe


Ciasto marchewkowe intrygowało mnie od dawna, chociaż miałam małe obawy z jego przygotowaniem. Obecne zalecenia dietetyczne eliminują dla mnie większość ciast, dlatego wreszcie zdecydowałam się na marchewkowe. Okazało się strzałem w dziesiątkę! Proste i smaczne. Polecam wszystkim:)



SKŁADNIKI:

- 3 jajka
- 200g cukru
- 200ml oleju rzepakowego
- 300g mąki
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 1 łyżeczka sody oczyszczonej
- szczypta cynamonu
- 3 łyżki kandyzowanej skórki pomarańczowej
- skórka starta z cytryny
- 400g startej marchewki
- 2 garście rodzynek

Dodatkowo
- biała czekolada
- łyżka masła


SPOSÓB PRZYRZĄDZENIA:

Marchewkę zetrzeć na tarce na dużych oczkach. 

Jajka zmiksować z cukrem na białą puszysta masę. Dodać olej i miksować do połączenia składników. Gdy masa będzie gładka dodać po łyżce mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia, sodą i cynamonem. Nie przerywając miksowania dodać skórkę z cytryny i pomarańczy. Na koniec dodać partiami marchewkę i rodzynki. Całośč wymieszać do jednolitej masy. 
Ciasto wlać do formy wyłożonej papierem do pieczenia.

Ciasto pieczemy w nagrzanym piekarniku 180 C przez 60 minut. 

Biała czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej z łyżka masła. Udekorować ostygnięcia ciasto. 

SMACZNEGO:)

1 komentarz:

  1. Uwielbiam to ciasto! Najlepsze jest z dużą ilością orzechów włoskich ;)
    http://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń