14 grudnia 2014

Zimowa babka czekoladowa



Niestety zima nie chce nas odwiedzić, więc postanowiłam trochę zimy zaprosić do kuchni. Pootwierałam szafki, pojemniki i znalazłam migdały, orzechy, czekoladę i tak się rozmarzyłam o szusowaniu po górach, gorącym kakao i z pysznym czekoladowym ciastem na rozgrzanie... 
No cóż, na narty będę musiała jeszcze dłuuuugo poczekać:( ale wyczarowałam trochę klimatu przedświątecznego z migdałów, orzechów, cynamonu, jabłek i trochę zimy z dużej ilości czekolady i cukru pudru. Musicie spróbować - bardzo lekka, intensywnie czekoladowa babka,  mocno oprószona cukrem pudrem.


SKŁADNIKI:

Ciasto:
- 100g masła
- 150g cukru
- cukier waniliowy
- 4 jajka
- 100g czekolady
- 50g mąki
- 2 opakowania budyniu czekoladowego
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 2 łyżki mleka
- 75g mielonych migdałów
- 75g mielonych orzechów laskowych
- 2 łyżeczki cynamonu
- 1 jabłko


SPOSÓB PRZYRZĄDZENIA:

Ciasto:
Masło ucieramy na lekki krem. Ciągle ucierając dodajemy cukier, cukier waniliowy i jajka aż powstanie puszysta piana.
Czekoladę zetrzeć na najmniejszych oczkach i dodać do masy.

Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia i proszkiem budyniowym. Dodawać porcjami do masy i ucierać na gładki krem. Dodać mleko. Musi powstać konsystencja gęstej śmietany. Dodać migdały , orzechy, jabłko pokrojone w drobną kostkę i cynamon. Wszytko delikatnie wymieszać szpatułką.
Ciasto przełożyć do formy na bakę wyłożonej papierem do pieczenia.

Pieczemy w nagrzanym piekarniku 180 C przez 50-60 minut.

Po ostygnięciu mocno oprószamy cukrem pudrem.


SMACZNEGO:)

1 komentarz: