24 września 2014

Sernik z borówkami


Ten sernik miał się nie udać. Ciasto zostało wstawione do piekarnika a ja wzięłam się za sprzątanie kuchni, i nagle przypomnienie - nie dodałam mąki! Pomyślałam trudno, nic nie tracę, albo spróbuję dodać jak się piecze albo się nie upiecze. Wyjęłam ciasto, najdelikatniej jak mogłam wsypałam mąkę i zamieszałam masę serową w formie;) myślałam tylko o borówkach - opadną na dno! Cały efekt sernika przepadł;(
Sernik wyrósł pięknie i smakował znakomicie, tylko efektu borówek zabrakło - może innym razem.


SKŁADNIKI :

Ciasto:
- 200g mąki
- 1 łyżka kakao
- 100g masła
- 1 jajko

 Sernik:
- 5 jajek
- 100g cukru
- 1 opakowanie cukru waniliowego
- 75g masła
- 500g twarogu zmielonego (do sernika)
- 2 łyżki mąki ziemniaczanej
- 5ml olejku waniliowego
- 100g borówek


SPOSÓB PRZYRZĄDZENIA:

Ciasto:
Mąkę i kakao wsypujemy do miski. Masło siekamy, najlepiej na cienki paski. Dodajemy jajko i szybko zagniatamy ciasto.
Ciasto wałkujemy i rozkładamy w okrągłej formie wyłożonej papierem do pieczenia ustawiając brzeg ciasta na ok 2 cm.

Sernik: 
Oddzielamy białka od żółtek.  Białka wstawiamy do lodówki. Żółtka razem z cukrem i cukrem waniliowym ubijamy na puszystą pianę. Stopniowo dodajemy miękkie masło i ser. Mieszamy aż do uzyskania jednolitej masy. Dodajemy 2 łyżki mąki i aromat waniliowy.
Białka ubić na sztywną pianę i łączymy z masą serową. Mieszamy bardzo delikatnie, aby ciasto nie straciło puszystości.
Ciasto wylewamy na kakaowy spód i obsypujemy borówkami.

Pieczemy w nagrzanym piekarniku 180 C przez 50-60 minut. 

Po upieczeniu, sernik studzimy przez ok godzinę w uchylonym piekarniku. 

SMACZNEGO:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz