14 czerwca 2014

Tort owocowy



Jest to mój pierwszy upieczony tort. Stwierdziłam, jeśli mam eksperymentować to najlepiej na własne urodziny - najwyżej upiekę inne ciasto. Ale nie było takiej potrzeby:) 
Zdaniem wszystkich gości, smakuje tak dobrze jak wygląda. I jak na "pierwszy raz" to efekt jest Pyszny! 
Mogę piec kolejne.


SKŁADNIKI:

Ciasto:
- 5 jajek
- 100g miodu
- 300g mąki
- 2 łyżeczki proszku dopieczenia
- 1 łyżka roztopionego masła

Krem:
- 800ml śmietany kremówki
- 1 opakowanie cukru waniliowego
- 2 łyżki cukru pudru

Dekoracja:
- truskawki
- borówki lub jagody
- dżem truskawkowy


 SPOSÓB PRZYRZĄDZENIA:

Ciasto:
Oddzielamy żółtka od białek. Białka ubijamy na sztywną pianę. W osobnej misce ubijamy żółtka z miodem na gładki krem. Do kremu wsypujemy po łyżce mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia. Do ciasta dodajemy ubite białka i łyżkę roztopionego masła. Delikatnie mieszamy do uzyskania jednolitej masy.
Ciasto przelewamy do okrągłej formy wyłożonej papierem do pieczenia.
Pieczemy w rozgrzanym piekarniku 180 C przez 20 - 25 min do uzyskania złotego koloru.

Ostudzony biszkopt delikatnie tniemy na 3 części.
Ja używam do tego bardzo mocnej nitki. Brzegi ciasta nacinam ostrym nożem, dzięki temu nie są pokruszone. Następnie rozdzielam ciasto wzdłuż nitką zgodnie z nacięciami.

Krem:
Śmietanę wlewamy do wysokiego naczynia i miksujemy na najwyższych obrotach przez 30 sekund. Nie przerywając miksowania dodajemy cukier waniliowy i cukier puder. Miksujemy do uzyskania konsystencji kremu.

Dekoracja:
Dwie części biszkoptu smarujemy cienko dżemem truskawkowym.
Na pierwszej części biszkoptu układamy truskawki i śmietanę do wysokości owoców. Przykrywamy drugim biszkoptem i robimy to samo z borówkami.
Ja kładę całe owoce, aby odstępu pomiędzy biszkoptami były większe:) Można odwrócić kolejność owoców - pierwsze borówki potem truskawki.
Po przykryciu pierwszej i drugiej warstwy biszkopt delikatnie dociskamy, aby nadmiar śmietany wyszedł bokami - w przeciwnym razie będzie wypływał podczas krojenia.
Przykrywamy ostatnią częścią biszkoptu. Na wierzch i boki tortu wykładamy resztę śmietany. Górę dokładnie wyrównujemy a boki pozostawiamy w "nieładzie" - takie postrzępione. Ważne, aby cały biszkopt był dokładnie pokryty śmietaną.
Na wierzch tortu układamy przemiennie truskawki i borówki.
Ja przyrządzałam tort od razu na paterze. a brzegi patery ozdobiłam truskawkami.


SMACZNEGO:)

1 komentarz: